Тема: Навчальний проект «Водойми рідного краю, їх стан та охорона».
Проблема: призначений для виявлення причин забруднення водойм своєї місцевості , ознайомити із заходами охорони водойм, спрямований на виховання екологічного ставлення учнів до природи.
Мета проекту:
- ознайомити учнів із водоймами рідного села, розкрити їх значення для людини;
- розвивати мовлення та мислення учнів, вміння спостерігати;
- прищеплювати любов до природи;
- допомогти учням засвоїти, як слід поводитися, щоб зберегти навколишнє середовище.
- розглянути причини забруднення водойм, ознайомити із заходами охорони водойм.
Завдання:
- знаходити інформацію про природу свого рідного краю з різноманітних джерел;
- обговорювати отриману інформацію;
- створювати проект з використанням отриманої інформації;
- презентувати проект.
План реалізації проекту:
І етап
Підготовка вчителя до проекту
- Складання плану.
- Збір інформації з даної теми.
- Вирішення питань щодо оформлення, презентації проекту.
ІІ етап
Оголошення про початок проекту в класному колективі
ІІІ етап
Створення дослідницьких груп
1 група: “З е л е н и й п а т р у л ь ”.
Наші завдання:
- відвідати найулюбленіші місця відпочинку ;
- зробити фотографії кращих куточків природи, найпоширеніших водойм нашого краю;
- виготовити роботи на конкурс малюнків про природу.
2 група: “ Читацький клуб”.
Наші завдання:
- Вода - джерело життя на планеті;
- Вода - джерело життя на планеті;
- Чому воду потрібно берегти.
3 група: “ Читацький клуб”.
Наші завдання:
- виписати віршики, загадки про водойми рідного краю;
- знайти картинки з улюблених казок із зображеннями водойм;
- підібрати малюнки мультгероїв під час їх відпочинку на природі.
- V етап
Практично- виконавчий етап
Звітує :
1 група « Зелений патруль»;
2 група «Читацький клуб»
3 група « Читацький клуб»
- Не засмічуй місце відпочинку на природі, бо воно ще стане тобі у пригоді.
- Не кидай у річку каміння, гілки і пляшки, бо тобі ще доведеться в ньому скупатись.
- Не розпалюй вогнище, коли відпочиваєш біля річки чи ставків, бо полум’я приносить біду.
- Дотримуйся правил поводження під час відпочинку біля водойм, щоб зберегти їх чистоту не тільки для себе, але і для братів наших менших.
- етап
Презентація проекту
Виставка дитячих робіт
1. « Улюблені місця відпочинку»
2.«Малюнки мультгероїв під час їх відпочинку на природі»
3. Виступ на шкільному святі.
- І етап
Оцінка дітьми та вчителем діяльності учасників за такими критеріями:
- Активність учасників проекту (2 бали);
- Глибина розкриття проблеми (2 бали);
- Характер спілкування між учнями ( 2 бали);
- Практична цінність результату ( 3 бали);
- Мовленнєвий рівень учасників під час презентації (3 бали).
VІІ етап
Передбачувані результати:
- Ознайомили учнів із водоймами рідного села, розкрили їх
значення для людини;
- Розвинули мовлення та мислення учнів, вміння спостерігати;
- Прищепили любов до природи;
- Допомогли учням засвоїти, як слід поводитися, щоб зберегти навколишнє середовище.
- Розглянули причини забруднення водойм, ознайомили із заходами охорони водойм.
- Реальність використання проекту на практиці, можливість самостійного вирішення проблеми учнями.
|