Вівторок
14.05.2024
20:33
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Персональний сайт Оксани Іванівни Нестерук, вчителя початкових класів
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [0]
Виховні години [2]
Виховні години для учнів початкових класів
Розробки уроків [4]
Розробки уроків для початкових класів
Навчальні проекти [1]
Навчальні проекти юних вихованців
Тестові завдання [1]
Тестові завдання з різних предметів

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 5

Головна » Файли » Виховні години

Виховна година: “ Люби і охороняй свій рідний край ”
[ Викачати з сервера (35.3 Kb) ] 21.11.2016, 15:55

Виховна година: “ Люби і охороняй свій рідний край ”

Мета: продовжувати знайомити дітей з природоохоронною діяльністю в Україні, заохочуючи до оберігання рідної природи, реагувати на поведінку оточуючих щодо природи. Вчити дотримуватись правил поведінки у спілкуванні з природою. Виховувати почуття причетності до вирішення проблем екології, бережливе ставлення до природи, почуття прекрасного у природі.

Обладнання: виховна година проходить у 4 класі, учні святково одягнені, у кожного емблема у вигляді ромашки “ Захисник природи ”.  Cвятково прикрашений клас: повітряні блакитні кульки символізують небо, в центрі жовті кульки – сонечко з промінцями із жовтих стрічок. Виставка дитячих малюнків про природу. Плакат: “Все живе на землі – ПРИРОДА”. Пам’ятка про правила поведінки на природі.

Хід свята.

Звучить музика “ З чого починається Батьківщина ”.

Вчитель. Одна Батьківщина і двох не буває. Місця, де родилися, завжди святі.

Як ви розумієте ці слова? Чи знаєте ви своє рідне місце, яке можна назвати святим на Землі? ( Діти називають місця, де вони народились ).

Для кожної людини найдорожчим і наймилішим є куточок на планеті, де він народився і живе, де ступив вперше крок, переступив поріг школи.

З ваших малюнків я зрозуміла, що наше село є для вас цим рідним куточком у ваших щирих маленьких серцях. Скільки тепла, скільки сонця, синьоокої краси, любові і доброти відображено у цих малюнках.

1 учень.

 Щедре сонце, червона калина.

 Синій льон і жита золоті.

 Це поліський мій край солов’їний,

Найдорожчий  в моєму житті.

2 учень.

Цілий світ обійди − не зустрінеш

Запашної такої краси.

Від  Случа до дзвінкої Горині

Грають морем безкраї ліси.

3 учень.

Рідна земле, поліський мій краю!

Дивна казка зелених дібров.

Моє серце про тебе співає,

І тобі моя вічна любов.

( пісня “ Мій рідний поліський краю ” сл. Н. Кислюк, муз. І. Батуріно)

4 учень.

Наше рідне Полісся.

Наша рідна земля.

Нема кращої в світі,

Знаєш ти, знаю я.

5 учень.

Очі твої сині, руки твої сильні,

Бо блакитні руки, золоті поля,

Ти краса Полісся. Ти легенда пісня.

Малинівко рідна, ти любов моя.

6 учень.

Рідне село, юне і прекрасне,

Наче сад в промінні розцвіло.

І куди не глянь, буйно-зелене,

То сердець наше тепло.

7 учень.

Ти краса велична, неповторна,

Душ людських цілющий водограй.

Дороге і рідне серцю

Славне село, наш поліський край!

8 учень.

Ми довіку тут – на землі своїй.

Що взяла нас у полон.

Бо нема краси чарівнішої,

Як цвіте поліський льон.

9 учень.

Щедрий ранок дарує природа Полісся,

Закружлявши дівчаток в танку.

Це поліський світанок, світанок Полісся

Народився у ріднім краю!

10 учень.

Послухай, як струмок дзвенить,

Як гомонить ліщина.

З тобою всюди, в кожну мить        

Твоя маленька Батьківщина.

11 учень.

Послухай, як трава росте,

Напоєна дощами.

І як веде розмову степ

З тобою й колосками.

Послухай, як вода шумить,

Неначе вміє говорити.

Тут ясніше сонце сяє.

Тут солодше пахнуть квіти.

12 учень.

Різні в світі є куточки,

Різні є, є і багаті.

Та найкраще на Поліссі,

Бо найкраще в рідній хаті.

13 учень.

Є з усіх один куточок,

Найрідніший нам усім.

То прекрасне Полісся,

Нашого народу дім.

Поштарик. Це у вас проходить свято “ Люби й охороняй свій рідний край ”. До вас надійшов лист ( вчитель відкриває лист і показує дітям, що у ньому є табличка 508). Тиха і мелодійна музика змінилась, коли вчитель показав, що у листі).

Вчитель. Дивно, що це за лист? Хто його надіслав? І чому музика змінилася? Діти, хто знає, що це таке? Хто може прочитати? Коли дають такий сигнал? Чи потребує наша земля такого сигналу? ( Діти обмінюються своїми думками).

Вчитель. Значить і наша земля, наша Малинівка – це частинка планети, потребує  порятунку. У всьому світі виникла екологічна криза. Наша планета так втомилась від димлячи труб, турбін, що гудуть хімікатів, яку і забруднюють річки та моря. Від війн, вибухів і котлованів – від того, як безтурботно, нерозумно поводиться з нею людини. Земля наче кричить, просить про допомогу нас з вами.

Вчитель. Свідомість людини росте з кожним днем. Ви вже підросли, підросла ваша свідомість і ви можете більше сказати, краще висловити свої думки.

Вправа “Мікрофон». ( діти по черзі говорять, що вони побачили на власні

очі, що їх дуже хвилює про забруднення повітря, водойм, знищення лісів ).

Вчитель. Що ми можемо зробити для своєї землі, а значить для врятування планети? Чи досить тільки висловлювати свої незадоволення?  Можливо , ця телепередача допоможе нам. Увімкнемо свій телевізор і послухаємо.

( Емітація телевізора).

Ведучий. УВАГА! УВАГА! Пропонуємо вашій увазі ситуацію для роздумів, екологічну розповідь “ Відпочинок у лісі ”. Ваші роздуми надсилайте нам на телепередачу.

Ведучий. У вихідні дні у ліс завітали гості – четвертокласники. Ліс зустрів дітей привітно і ласкаво. Повітря було переповнене пахощами лісових квітів, зелені дуби наче простягали свої віти-руки, щоб привітати дітей. Ялини і берізки стояли щільними рядами, ніби дівчата у танці. Як тут гарно! Як тут добре відпочити!

Та ні, є люди , які марнують красу нашої природи. На зеленій галявині хтось залишив після себе неприємний слід: пом’ята трава, витоптані важкими чобітьми квіти, а посередині галявини недогоріле вогнище, навпроти якого розкидані пляшки, консервні банки, обривки газет, а поруч-порубані молоді дубки і берізки. Хоч як гарно було в лісі, та настрою доброго чомусь в учнів не було.

Вчитель. Чи сподобались вам вчинки людей, які побували в лісі?

14 учень. Гнів і обурення викликає такий ганебний факт. Пропоную не допускати таких людей в ліс. Хто за?

15 учень. Даринко! Я вважаю, що ти не права. Людям і дітям не треба забороняти спілкуватися з природою, з її братами меншими, а краще пояснити, як потрібно правильно з ними поводитись.

16 учень. Як же застерегти інших від таких вчинків?

17 учень. Давайте створимо попереджувальні знаки у спілкуванні з природою “ Як і чого не можна робити в лісі ”.

Ведучий. Наш екологічний центр розробив правила поведінки в природному оточенні. Ми надіємося, що всі люди їх будуть дотримуватися. ( Діти роздають всім пам’ятки ).

Ведучий. На завершення, пізнавальне завдання.  Перед вами малюнок сучасного лісу і того, як він виглядатиме через 50 років.

Вчитель. Отже, збереження природи рідного краю є конституційним обов’язком кожного з нас ( ст. 66 Конституції України).

18 учень. Кожне дерево, кожна квіточка, травинка, кожна водойма – це частина рідної землі. Недарма народна мудрість каже: “ Нема ліпшої краси, ніж гаї та ліси ”.  Людина все бере від природи. Не завжди рослини і тварини  можуть себе захистити. На жаль багато птахів, рослин, риб, комах та тварин уже зникли. Щоб зберегти – люди впровадили Червону книгу. Червоний колір – сигнал природної тривоги.

19 учень.

В червону книгу ми занесли

Світ неповторний і чудесний,

Що поступово вимирає,

Давно рятунку в нас благає.

20 учень.

Квіточку кожну, кожну травинку

Плекай, бережи.

Іншим хлоп’ятам, усім своїм друзям

Теж накажи.

21 учень.

Бережемо ріки, бережемо води,

Як матусю рідну, бережімо природу.

Бережімо кожну квіточку й травинку,

Бо ми всі природи рідної частинки.

22 учень.

Дуже велика країна моя,

Є в ній озера, річки і моря.

Скільки багатства і скільки краси?!

23 учень.

Невже в майбутньому на світі.

Не будуть квітнуть дивні квіти?

Конвалії й фіалки ніжні,

І вісник березня – підсніжник.

Невже ми більше не побачимо,

Як сон-трава росою плаче?

Троянда степу, квітка мрії,

Жар – цвітом землю не зігріє?

Ми всі господарі природи,

Тож збережемо її вроду.

24 учень.

Вона тобі не пошкодує

Свого добра, свого тепла:

І щедро хлібом нагодує

І води хлепне з джерела

Для тебе цвітом зарясніє,

Птахами виповнить ліси,

Вбере долини й полонини

У квіти дивної краси.

Твоя – це мати Батьківщина,

Твій дім з малих дитячих літ.

Звідсіль дороги і стежини

Тобі лежать в широкий світ.

25 учень.

Мій рідний край, моя земля,

Тебе шануємо ти і я.

Саджаємо яблуні в саду.

Рубаємо лунки у льоду.

Шпаківні вішаємо весною,

А годівниці всі зимою.

За чисті води, чисті ріки

Боротись будемо навіки.

Хай стане чистою Земля,

Бо в ній господар ти і я.

Вчитель. Чи буде все це збережено, залежить від нас з вами. Я своїм прикладом тобі, а ти своїм прикладом будеш йому, а всі ми разом – це частина планети Земля. І тоді наша планета буде екологічно чистою. Адже і нашим нащадкам потрібні цілющі скарби. І мені віриться, що людство цього досягне. ( Пісня “ Рідний  край ” сл. І музика Михайленка)

Свято закінчується словами: ЗАХИСТИМО ПРИРОДУ, БЕРЕЖІМО ЇЇ !                                                                    

Пам’ятка

  1. Не засмічуй місце відпочинку на природі, бо воно ще стане тобі у пригоді.
  2. Не кидай у річку каміння, гілки і пляшки, бо тобі ще доведеться в ньому скупатись.
  3. Не розпалюй вогнище, коли відпочиваєш на природі, бо полум’я приносить біду.
  4. Дотримуйся правил поводження під час відпочинку на природі, щоб зберегти їх чистоту не тільки для себе, але і для братів наших менших.

                                                         

Категорія: Виховні години | Додав: Swjatoslaw
Переглядів: 915 | Завантажень: 14 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

Хто відвідав сайт?
Хто відвідував мій сайт?
Всього відповідей: 1

Друзі сайту
Відділ освіти Гощанської РДА

Малинівський НВК "ДНЗ-ЗОШ І-ІІІ ст."