Мета: розширювати знання учнів про людські чесноти, поняття ввічливості і нечемності, розкрити зміст висловлювання “Ніщо так дорого не цінується і не коштує так дешево, як ввічливість”; розвивати мислення, мовлення, навички культурної поведінки, дружні відносини між людьми; виховувати бажання дотримуватись високих морально-етичних норм, прагнення виробити у собі кращі людські якості, почуття поваги в сім’ї, родині, до людей похилого віку, людей з обмеженими можливостями.
Обладнання: дидактичний матеріал, макет дерева, листочки із заповідями.
Тема: Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою на –р в орудному відмінку однини. Редагування тексту.
Мета: продовжувати розглядати правопис закінчень іменників чоловічого роду, формувати вміння визначати відмінок іменників, збагачувати знання учнів про світ професій, словниковий запас, розвивати мову, мислення та спостережливість, виховувати старанність до навчання, вміння самостійно працювати.
Тема: Навчальний проект «Водойми рідного краю, їх стан та охорона».
Проблема: призначений для виявлення причин забруднення водойм своєї місцевості , ознайомити із заходами охорони водойм, спрямований на виховання екологічного ставлення учнів до природи.
Мета проекту:
ознайомити учнів із водоймами рідного села, розкрити їх значення для людини;
розвивати мовлення та мислення учнів, вміння спостерігати;
прищеплювати любов до природи;
допомогти учням засвоїти, як слід поводитися, щоб зберегти навколишнє середовище.
розглянути причини забруднення водойм, ознайомити із заходами охорони водойм.
Завдання:
знаходити інформацію про природу свого рідного краю з різноманітних джерел;
обговорювати отриману інформацію;
створювати проект з використанням отриманої інформації;
Тема уроку: Дія додавання. Закони додавання. Табличне і позатабличне додавання.
Мета: закріплювати обчислювальні навички учнів. Формувати вміння застосовувати закони додавання для зручності обчислень, розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, пізнавальні інтереси, емоції учнів за допомогою створення ситуації здивування, радості, зацікавленості; виховувати бережливе ставлення до природи. Її мешканців.
Обладнання: Демонстраційний і дидактичний матеріал, сигнальні картки.
Мета: ознайомити учнів з різними видами зимуючих птахів; розвивати спостережливість і інтерес до птахів; довести до відома дітей про необхідність збереження пернатих; виховувати бережливе ставлення до природи.
Виховна година: “ Люби і охороняй свій рідний край ”
Мета: продовжувати знайомити дітей з природоохоронною діяльністю в Україні, заохочуючи до оберігання рідної природи, реагувати на поведінку оточуючих щодо природи. Вчити дотримуватись правил поведінки у спілкуванні з природою. Виховувати почуття причетності до вирішення проблем екології, бережливе ставлення до природи, почуття прекрасного у природі.
Обладнання: виховна година проходить у 4 класі, учні святково одягнені, у кожного емблема у вигляді ромашки “ Захисник природи ”. Cвятково прикрашений клас: повітряні блакитні кульки символізують небо, в центрі жовті кульки – сонечко з промінцями із жовтих стрічок. Виставка дитячих малюнків про природу. Плакат: “Все живе на землі – ПРИРОДА”. Пам’ятка про правила поведінки на природі.